diumenge, 21 de febrer del 2021

DINAMIQUES DE COHESIÓ

 DURANT VARIES SETMANES HEM DUT A TERME DIFERENTS DINÀMIQUES DE COHESIÓ

EL TAURÓ

ELS INFANTS VAN NEDANT AL VOLTANT DE TRES ILLES, I QUAN ESCOLTEN "TAURÓ A LA VISTA", ELS INFANTS HAN DE BUSCAR UNA ILLA ON SALVAR-SE. 





MENTRE TORNEN A NEDAR, UNA ONA GEGANT ESBORRA UNA DE LES 3 ILLES,  ARA SOLS TENDRAN DUES ILLES PER REFUGIAR-SE... 

I AIXÍ, FINS QUE SOLS QUEDA UNA ILLA PER REFUGIR-SE I PODER ACONSEGUIR L'OBJECTIU D'AQUESTA DINÀMICA,  ACCEPTAR A TOTS ELS COMPANYS/ES A UN MATEIX LLOC, I TROBAR ESTRATÈGOIES PER NO DEIXAR A CAP INFANT FORA.

EL RESULTAT FINAL, VA SER FER-SE UNA GRAN ABRAÇADA PER TAL QUE EL TAURÓ NO  POGUES AGAFAR A CAP INFANT I TOTS ENTRAR DINS L'ILLA. 

CONSTRUÏM UNA TORRE

AQUESTA DINÀMICA S'HA REALITZAT PER PARELLES/TRIOS COOPERATIUS. CADA MEMBRE TENIA 2/3 PECES, ENTRE TOTS/ES HAVÍEN DE POSAR-SE D'ACORD PER PODER CONSTRUIR UNA SOLA TORRE.

TAMBÉ HAN HAGUT DE COMUNICAR-SE  I  AJUDAR-SE PER PODER CONSTRUIR BÉ LA TORRE I QUE AQUESTA NO CAIGUÉS. 

HO HAN FET GENIAL, PERQUÈ HAN ACONSEGUIT FER UNES SUPER TORRES! 


MÓN DE COLORS 

AQUESTA VA SER LA PRIMERA DINÀMICA QUE VAM FER, I  ARA HEM VOLGUT REPETIR-LA PER VEURE QUINA RESPOSTA TENDRIEN ELS INFANTS DAVANT LES SITUACIONS QUE ENS TROBARIEM...  L'OBJECTIU ÉS ACCEPTAR-SE UNS ALS ALTRES, BUSCAR ESTRATÈGIES PER TAL QUE NINGÚ ES TROBI SOLS I DONAR SOLUCIONS SI ALGÚ ESTÁ TRIST. 

CADA INFANT HAVIA DE BUSCAR EL CERCLE DEL MATEIX COLOR QUE PORTAVEN AL FRONT,  PERÒ NO PODIEN DIR QUIN COLOR ES TRACTAVA, SINO QUE HAVIEN DE DEMANAR "TENC EL COLOR BLAU'" I L'ALTRE INFANT HAVIA DE CONTESTAR SI O NO... FINS AIXÍ TROBAR ELS GRUPS DE COLORS... 

PERÒ DOS INFANTS ESTAVEN UN POC TRISTS PERQUÈ NO TROBAVEN ELS SEUS COLORS I ELS HE DEMANAT QUE PODIEM FER SI ELLS ESTAVEN SOLS I NO TENIEN COLOR... I SENSE PENSAR-HO HAN DONAT LA SOLUCIÓ: QUE VENGUIN AL NOSTRE GRUP! 

AIXÍ DESPRÉS HEM APROFITAT PER PARLAR DEL QUE PASSA QUAN REBUTJAM ALGÚ I NO VOLEM JUGAR AMB ELL/A O BÉ QUE PODEM FER SI VEIM ALGÚ QUE ESTÀ TRIST/A PERQUÈ NO SAP EN QUI JUGAR. 


VOLS BALLAR AMB MI? 

AMB AQUESTA DINÀMICA SEGUIM FOMENTANT LA COHESIÓ I EL BON CLIMA DEL GRUP-CLASSE MITJANÇANT EL BALL.

UN INFANT COMENÇA A BALLAR SOL, PERÒ MILLOR BALLAR AMB ALGUNA PARELLA, NO? EN UN MOMENT DONAT LA MÚSICA ES PARA; L'INFANT QUE ESTÀ AL MIG VA A BUSCAR UNA PARELLA I LI DEMANA "VOLS BALLAR?" UNA VEGADA TÉ A UNA PARELLA BALLEN JUNTS FINS QUE LA MÚSICA ES PARA, I LA PARELLA S'AMILLA DE LES MANS I VA A BUSCAR UNA NOVA PARELLA PER BALLAR... I AIXÍ FINS QUE TOTS/ES SURTEN EN PARELLES A BALLAR. 







UNA VEGADA HEM ACABAT LA DINÀMICA, ENS ASSEIM EN ROTLLANA I EXPLICAM COM ENS HEM SENTIT, SI ENS HA AGRADAT BALLAR, SI ENS AGRADA BALLAR SOLS O MILLOR AMB PARELLA. LES RESPOSTES SÓN CLARES, ENS AGRADA BALLAR AMB PARELLA

DURANT LA DINÀMICA HA SORTIT UN CONFLICTE... COM EL SOLUCIONEM? I COM ENS SENTIM?  AQUESTA ÉS LA REFLEXIÓ  QUE FEIM ENTRE TOTS/ES, PER TAL D'ACONSEGUIR UNA MILLOR CONVIVÈNCIA DINS LA NOSTRA AULA. 

LES DINÀMIQUES ENS SERVEIXEN PER RESOLDRE CONFLICTES I SOBRETOT PER EXPRESSAR LES NOSTRES EMOCIONS I BUSCAR SOLUCIONS, POSANT-SE AL LLOC DELS ALTRES. 



2 comentaris:

  1. Quines dinamiques més xules! Quina pena que Marcos s'hagi perdut la majoria. Gràcies per tota la feina

    ResponElimina
  2. Gràcies Carol, cada setmana anam fent alguna dinàmica, les tornarem a fer i Marcos també...els agrada molt☺️

    ResponElimina