Ens endinsam en una nova aventura que ens motiva i ens té molt il·lusionats/des. Una forma de treballar que ens donarà uns resultats molt positius i motivadors per tots els infants, ja que l'èxit no és individual sinó és gràcies a l'esforç de tot un equip, parella o trio cooperatiu.
EL TREBALL COOPEARTIU és ensenyar a treballar en equip, a cooperar. Consisteix en treballar en equips reduïts per tal d¡aprofitar al màxim l'aprenentatge i, per altra banda, respectar les diferències i necessitats de cada un/a de nosaltres.
El primer pas és entendre el concepte d'AJUDA, que és un dels pilars del treball cooperatiu i que ens permet apendre els uns dels altres. un altre principi és la PARTICIPACIÓ EQUITATIVA, és a dir, tot l'alumat participa per igual, aportant cada un/a el que sap.
Aquests dos aspectes els haurem de tenir presents al llarg de la nostra vida, i què millor que anar interioritzant-los ja des de ben petits. La vida en societat és COMPARTIR, AJUDAR, DEIXAR-SE AJUDAR, RESPECTAR, ACCEPTAR, SER EMPÀTIC... Anar creixent amb aquestes idees ens fa ser persones adultes com toca, persones amb bones habilitats socials.
Treballar en equip permet que hagi INTERACCIÓ: els infants parlen, pensen, decideixen si estan d'acord o no, es troben amb problemes o dubtes que han de resoldre i superar per ells/es mateixos/es, prenen decisions i arriben a conclusions. Gràcies a tota aquesta feina els infants van agafant confiança i seguretat en si mateixos. A més, l'aprenentatge cooperatiu permet que aprenguin a socialitzar-se d'una manera adient respectant als companys/es, els seus punts de vista i decisions.
Per portar a terme l'AC (aprenentatge cooperatiu) es treballa des de 3 àmbits d'intervenció:
ÀMBIT A: DINÀMIQUES DE COHESIÓ
Són propostes per afavorir la cohesió del grup/classe i/o euqip cooepratiu, per mitjà de la coneixença, l’acceptació i els lligams afectius, condició indispensable per a cooperar. Tenen com a finalitat que l’alumnat es conegui i s’adoni del que poden aportar els uns als altres per treballar i aprendre junts. Les dinàmiques es realitzen mitjançant contes i/o jocs. Alguns dels obejctius que treballam mitjançant les dinàmiques són:
Fomentar la participació de tots i totes els/les membres del grup i la presa consensuada de decisions.
Afavorir i potenciar el coneixement mutu i les relacions positives i d’amistat entre l’alumnat del grup.
Predisposar el treball en equip i la consideració d’aquest com quelcom d’important a la societat actual i més eficaç que el treball individual.
Aprofundir en la disposició envers la solidaritat, l’ajuda mútua, el respecte a les diferències i la convivència.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada